Ana içeriğe geç

Gereksinim Toplama Süreç Yönetimi

"ISO/IEC 15504 SPICE | ENG.1 Requirements Elicitation" gereksinimleri karşılanacaktır.

Amaç:

Müşteri ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini toplamak, işlemek ve takip etmek.

Sonuçlar:

  1. Müşteriyle sürekli iletişim halinde olmak,
  2. Müşteri gereksinimleri tanımlamak ve temel almak,
  3. Değişiklikleri ele almak için bir mekanizma,
  4. Müşteri ihtiyaçlarını sürekli izlenmesi için bir mekanizma,
  5. Müşterilerin durumunu kolayca belirlemek ve taleplerinin giderilmesi için bir mekanizma,
  6. Değişen teknoloji ve müşteri ihtiyaçlarından kaynaklanan iyileştirmelerin belirlenmesi ve etkilerinin yönetilmesi

Temel Pratikler:

BP1: Müşterinin gereksinimlerini ve isteklerini al (Sonuç 1,4)
BP2: Müşterinin beklentilerini anla (Sonuç 6)
BP3: Gereksinimler üzerinde anlaş (Sonuç 2)
BP4: Müşteri gereksinim temel hattı oluştur (Sonuç 2,3)
BP5: Müşteri gereksinim değişikliklerini yönet (Sonuç 4,5)
BP6: Müşteri sorgulama mekanizması oluştur (Sonuç 5)