Gereksinim Toplama Süreç Yönetimi¶
"ISO/IEC 15504 SPICE | ENG.1 Requirements Elicitation" gereksinimleri karşılanacaktır.
Amaç:¶
Müşteri ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini toplamak, işlemek ve takip etmek.
Sonuçlar:¶
- Müşteriyle sürekli iletişim halinde olmak,
- Müşteri gereksinimleri tanımlamak ve temel almak,
- Değişiklikleri ele almak için bir mekanizma,
- Müşteri ihtiyaçlarını sürekli izlenmesi için bir mekanizma,
- Müşterilerin durumunu kolayca belirlemek ve taleplerinin giderilmesi için bir mekanizma,
- Değişen teknoloji ve müşteri ihtiyaçlarından kaynaklanan iyileştirmelerin belirlenmesi ve etkilerinin yönetilmesi
Temel Pratikler:¶
BP1: Müşterinin gereksinimlerini ve isteklerini al (Sonuç 1,4)
BP2: Müşterinin beklentilerini anla (Sonuç 6)
BP3: Gereksinimler üzerinde anlaş (Sonuç 2)
BP4: Müşteri gereksinim temel hattı oluştur (Sonuç 2,3)
BP5: Müşteri gereksinim değişikliklerini yönet (Sonuç 4,5)
BP6: Müşteri sorgulama mekanizması oluştur (Sonuç 5)